7.6.08
4.6.08
sunantisi sto potamo meilixo
Περπατώ στην πόλη.. Άραγε θα γνωρίσω κάποιον;;
-Η τύχη θα καθορίσει την έκβαση...
Ο Μείλιχος συμβολίζει τη γραμμή που διαχωρίζει δύο διαφορετικές προσωπικότητες, δύο διαφορετικές ζωές...
Δύο άνθρωποι που έχουν μόνο μία ευκαιρία να γνωριστούν. Ο σύγχρονος χαρακτήρας της πόλης, οι ξέφρενοι ρυθμοί ζωής μα και ο βιασμός του φυσικού τοπίου,
στοιχεία που ευνοούν ή δυσχεραίνουν τη πιθανότητα να δημιουργηθεί ένας δεσμός μεταξύ δύο διαφορετικών ανθρώπων.
Η παρουσίαση των τριών βίντεο σχετίζονται ανά ζεύγη μεταξύ τους και παρουσιάζουν την οπτική με την οποία αντιλαμβάνονται, οι εκάστοτε πρωταγωνιστές, την κατάσταση:
Το σενάριο εκτυλίσσεται στις όχθες του ποταμού Μείλιχου...
-Η επιτυχής συνάντηση
" Περπατώ κατά μήκος της όχθης και στο βάθος διακρίνω μια ανθρώπινη φιγούρα να πλησιάζει προς το μέρος μου...Πλησιάζει η στιγμή συνάντησης και η αγωνία μου κορυφώνεται...... Ένα αίσθημα ικανοποίησης με αγκαλιάζει καθώς αντικρίζω τα μάτια του ξένου.Και μετά σιωπή."
-Η διαφορετική χρονική στιγμή
" Περπατώ κατά μήκος της όχθης και στο βάθος διακρίνω μια ανθρώπινη φιγούρα να στέκει καταμεσής της γέφυρας...Η φιγούρα του μοιάζει αλλόκοτη..Φοβάμαι.. φεύγω."
-Η απογοήτευση- Η επιτυχής συνάντηση με ένα άλλο μέλος μη αναμενόμενο
" Περπατώ κατά μήκος της όχθης και στο βάθος διακρίνω δύο ανθρώπινες φιγούρες να στέκουν καταμεσής της γέφυρας..Παρατηρώ από μακριά και αισθάνομαι μεγαλύτερη μοναξιά καθώς οι δύο άγνωστοι ανταλλάσουν φιλικά χαμόγελα..Φεύγω απογοητευμένη.."
- Η διαφορετική περιοχή
"Περπατώ κατά μήκος της όχθης και το μόνο που διακρίνω είναι ψηλές πολυκατοικίες..Άλλες φτάνουν στην όχθη του ποταμού και άλλες δημιουργούν ένα δρόμο παράλληλα στο ποταμό..Δε κατάφερα να βρω καμία ανθρώπινη φιγούρα και επέστρεψα απογοητευμένη.."
Οδηγίες Δράσης: Συνάντηση στο ποταμό Μείλιχο
Με ποιον τρόπο θα οδηγηθείτε σε ένα από τα παρακάτω αποτελέσματα;
Δηλαδή:
-Στην επιτυχή συνάντηση
-Στην αποτυχία συνάντησης λόγω έλλειψης συντονισμού μέσα στο χρόνο
-Στην αποτυχία συνάντησης λόγω απογοήτευσης και τέλος
-Στην αποτυχία συνάντησης λόγω αποπροσανατολισμού και έλλειψης συντονισμού μέσα στο χώρο
Τέσσερις διαφορετικές εκβάσεις από κοινό σημείο έναρξης…
Προκειμένου να διαπιστώσετε τα αποτελέσματα της δράσης πρέπει να υπάρχουν δυο ή παραπάνω ήρωες που είναι διατεθειμένοι να συμμετάσχουν. Το επόμενο βήμα είναι να δώσουν με κάποιο τρόπο ραντεβού σε ένα σημείο του ποταμού Μείλιχου. Οι ήρωες θα κρατούν από μια βιντεοκάμερα και θα καταγράφουν τη πορεία τους και ότι κρίνουν άξιο καταγραφής… Θα περπατούν παράλληλα με τις όχθες του ποταμού και κατά προτίμηση σε αντίθετες πλευρές ώστε να υπάρξει κάποιο σημείο που θα μπορέσουν να βρεθούν από κοντά, που αυτός είναι και ο στόχος…
Υπάρχουν δυο εκδοχές για το πώς θα οριστεί η συνάντηση:
Η μια εκδοχή είναι να δοθεί ραντεβού σε συγκεκριμένη ώρα και μέρα…Οι ήρωες πρέπει να ξεκινήσουν από ένα οποιοδήποτε σημείο του ποταμού και να κατευθυνθούν προς το σημείο συνάντησης… Η πορεία που θα ακολουθήσουν για να βρεθούν στο σημείο συνάντησης δεν είναι συγκεκριμένη…Το αν θα καταφέρουν να συναντηθούν είναι το αποτέλεσμα της δράσης αυτής…
Η δεύτερη εκδοχή είναι να δοθεί ένα χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο θα εκτυλίσσεται η δράση… Για παράδειγμα μέσα σε συγκεκριμένες ώρες δηλαδή από της 5 μέχρι τις 7 το απόγευμα, κάθε μέρα για μία εβδομάδα, να δοκιμάζεται αυτή η δράση και να καταγράφεται η πορεία που ακολουθούν οι ήρωες και θα διαπιστωθεί αν τελικά μπορέσουν να συναντηθούν μεταξύ τους…
Τα αποτελέσματα εξαρτώνται κάθε φορά από τη διαφορετική προσέγγιση των ανθρώπων, μιας και κάθε άνθρωπος λειτουργεί και πράττει ανάλογα με τη προσωπικότητά του…
Labels: e.dimitropoulou_e.rembi
3.6.08
σωματική παρέμβαση
Labels: vasilopoulou-tsopela
Μείλιχος
Η παράμετρος εκείνη που οριστικοποιεί την δράση του σώματος στον χώρο, είναι η θεώρηση που έχει κάθε στιγμή ο χρήστης για τον ίδιο σε σχέση με τον χώρο (προβαλλόμενες επιθυμίες του χρήστη στο χώρο και εφαρμογές του αισθήματος ιδιοκτησίας σε αυτόν).
Ο σωματικός σχεδιασμός τότε, προκύπτει από την πρόκληση/σύγκρουση μεταξύ αορίστου και ορισμένου χώρου , όταν το σώμα δραστηριοποιείται ύστερα από συγκεκριμένη θεώρηση του χρήστη.
Στον Μείλιχο όπου τα όρια του ποταμού είναι συγχρόνως και διαχωριστικά όρια του ορισμένου δομημένου χώρου, στην κάθε όχθη του , και ο περιεχόμενος χώρος αποτελεί εμπόδιο που σε κάποιες θέσεις απλά υπερπηδείται, προτείνεται δράση κάλυψης του κενού ορίου/ποταμού και διαμόρφωσή του σε προορισμό, σε ένα χώρο , ένωσης.
Προτείνεται το γέμισμα όλων των προσβάσιμων τοποθεσιών του ποταμού με πλήθος κόσμου ώστε προσωρινά ο Μείλιχος να μετατραπεί σε χώρο εστίασης .

Labels: KMwraitis
Diakoniaris_Drash me karotsakia_synexeia
Η δράση γίνεται με αφορμή μια εικόνα που είδαμε κατά τη διάρκεια του πρώτου περπατήματος: παιδιά παίζουν με ένα καρότσι από σούπερ μάρκετ σε έναν λόφο από χώμα.
Στην διαδρομή υπάρχουν αυτή τη στιγμή αφημένα πολλά οικοδομικά υλικά που χρησιμοποιούνται στα έργα κάλυψης του ποταμού (είτε που θα αποτελέσουν κομμάτι της κατασκευής είτε συμμετέχουν στη διαδικασία αυτής).
Αυτά τα υλικά θα αποτελέσουν αντικείμενα συλλογής από μια ομάδα κατοίκων της περιοχής έτσι ώστε να διατηρηθούν κομμάτια της μνήμης της περιοχής, παράλληλα όμως: Ποια θα είναι η χρήση τους μετά τη συλλογή; Τα αντικείμενα αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στις προσφυγικές κατοικίες για να φτιάξουν μ’αυτά πρόχειρες κατασκευές, ως μια μορφή αντίδρασης στο έργο που πρόκειται να ολοκληρωθεί και τις αλλαγές που θα φέρει στην περιοχή αλλά και στην καθημερινότητα τους.
φράχτης φτιαγμένος από μεταλλικές πόρτες
Labels: e.karystinaiou_r.kouvara
2.6.08
Επέμβαση στο Μείλιχο
Έτσι στα σημεία αυτά, το χειμώνα υπάρχει συνεχής ροή του ποταμού ενώ το ίχνος (μονοπάτι) είναι ασυνεχές. Αντίθετα, το καλοκαίρι το ίχνος (μονοπάτι) είναι συνεχές ενώ η ροή όχι.
Οπότε ενώ το χειμώνα το ποτάμι διακόπτει τα ίχνη, με την επέμβαση αντιστρέφεται η διαδικασία και έτσι το καλοκαίρι η ροή του ποταμού «χτίζει» το μονοπάτι.
Χρόνος: θερινοί μήνες (δεν υπάρχει νερό)
Τόπος: σημείο συνάντησης της κοίτης του ποταμού και του μονοπατιού
Η δράση: περπατάμε κατά μήκος της κοίτης του ποταμού παράλληλα με την ροή (συμβολίζοντας το νερό) κουβαλώντας πέτρες τις οποίες τοποθετούμε στο σημείο συνάντησης του ποταμού με το μονοπάτι, χτίζοντας και τονίζοντας το μονοπάτι (σταθερό μόνιμο ίχνος)


τόπος δράσης-σημείο συνάντησης ποταμού μονοπατιού

σκίτσα δράσης

Labels: eirini_marina_polina
Στο τρίτο περπάτημα που έγινε στο λιμάνι των Πατρών, ο χώρος που ορίζεται και εμπεριέχεται από την περίφραξη του λιμανιού οριοθετεί μια «νεκρή ζώνη» αποτροπής οποιασδήποτε ενέργειας από την μεριά των χρηστών. Δημιουργείται ένα οπτικά διαπερατό φράγμα (κάγκελα), που ενδεχομένως η διαπερατότητά του να εντείνει τη λειτουργία του χώρου ( look but don’ t touch) ως αποτρεπτικού και να προβάλλεται εντονότερα το διαφορετικό ιδιοκτησιακό καθεστώς που εσωκλείει, ώστε να περιοριστεί περαιτέρω η οποιαδήποτε πιθανή επιθυμία χρήσης του χώρου.
Η σωματική δράση προτείνει τον επανασχεδιασμό και επαναπροσδιορισμό του χώρου μέσα από την χρήση και τη δράση του σώματος κατά αυτή. Συνεπώς οι δράσεις καταλύουν το όριο δημιουργώντας μια συνέχεια.
Περίπατος στο Μείλιχο
Το σκοινί συμβολίζει την προσπάθεια γεφύρωσης της απόστασης των δύο ανθρώπων, η οποία δυσχεραίνεται από ποικίλα εμπόδια. Οι δύο άνθρωποι πραγματοποιούν μια πορεία κατά την οποία δεν μπορούν να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλο. Το σκοινί αφήνει ένα ίχνος, το ίχνος της πορείας, το οποίο σηματοδοτεί το μόνο μέσο επικοινωνίας. Η διαδικασία που εξελίσσεται αναπαριστά το «διάλογο» που αναπτύσσεται μεταξύ των δύο ανθρώπων, με φόντο το φυσικό τοπίο.
Labels: n.karampini_v.mavridou
Nora Demjaha
Πρόταση για τη δράση στη περιοχή Μειλιχου
Σημείο :
Γωνία της οδού ...με έντονη κυκλοφορία
Ακολουθώ το ποταμό.
Θέλω να το βιώσω όλο, τον ήχο του, την εικόνα την υγρασία και τι μυρωδιά του.
Προσπαθώ να εστιάσω απομονώνοντας το από το περιβάλον κινητό και ακίνητο, ζωντανό η νεκρό, η έστω να μην χάσω την οπτική επαφή μαζί του.
Όλα αυτά σε ένα σημείο το πιο δύσκολο, το πιο εμπλεκόμενο...
Μπροστά από τον ποταμό στέκουνε κτίσματα, τα οχήματα τον διαχειζουν κάθετα. Με το θόρυβο τους παίρνουν το κάθε ίχνος του ήχου και το καυσαέριο τους εξαφανίζει την μυρωδιά του την υγρασία του αέρα.
Είναι σαν να αναζητά κανείς την ησυχία στο τσίρκο, ανάμεσα σε ακροβάτες, κλόουν, ελέφαντες, τύμπανα..
Υποθέτω πως δεν μου παραμένει άλλος τρόπος παρά να τα χωρέσω όλα αυτά τα στοιχεία –εμπόδια μαζί και να το νοιώσω, να δω την ομορφιά έτσι όπως είναι και προφανώς τότε να φανεί και το ποτάμι. Εξάλλου είναι ένα μικρό ποταμάκι που βρίσκεται στη Πάτρα...
Labels: nora.demjaha
1.6.08
εξέλιξη της δράσης
Ο χώρος ανάμεσα στα κάγκελα του λιμανιού και στις γραμμές του τρένου κατα κύριο λόγο είναι ένας δύσχρηστος χώρος.
Παρ'όλο που είναι για να μή χρησιμοποιείται, σε κάποια σημεία του υπάρχουν πλάκες, προφανώς τοποθετημένες από αυτούς που θέλησαν να τον περπατήσουν.
Επιλέγουμε μια χρήση που απαιτεί χρόνο σε αντίφαση με τις συνθήκες που επικρατούν.
Labels: PERIMPLAZONES