ΠΕΡΠΑΤΩ:
ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ


walk:
somatic | city reframing
somatic city | reframing

laboratory for visual arts | department of architecture | university of patras


see map

7.6.08

fourth walk: walking in-side

documentation --> --> -->see here


Labels: the_walks

panos kouros 18:26 0 COMMENTS

4.6.08

sunantisi sto potamo meilixo


-Μείλιχος : Το σκηνικό της δράσης.
Περπατώ στην πόλη.. Άραγε θα γνωρίσω κάποιον;;
-Η τύχη θα καθορίσει την έκβαση...

Ο Μείλιχος συμβολίζει τη γραμμή που διαχωρίζει δύο διαφορετικές προσωπικότητες, δύο διαφορετικές ζωές...
Δύο άνθρωποι που έχουν μόνο μία ευκαιρία να γνωριστούν. Ο σύγχρονος χαρακτήρας της πόλης, οι ξέφρενοι ρυθμοί ζωής μα και ο βιασμός του φυσικού τοπίου,
στοιχεία που ευνοούν ή δυσχεραίνουν τη πιθανότητα να δημιουργηθεί ένας δεσμός μεταξύ δύο διαφορετικών ανθρώπων.
Η παρουσίαση των τριών βίντεο σχετίζονται ανά ζεύγη μεταξύ τους και παρουσιάζουν την οπτική με την οποία αντιλαμβάνονται, οι εκάστοτε πρωταγωνιστές, την κατάσταση:

Το σενάριο εκτυλίσσεται στις όχθες του ποταμού Μείλιχου...

-Η επιτυχής συνάντηση

" Περπατώ κατά μήκος της όχθης και στο βάθος διακρίνω μια ανθρώπινη φιγούρα να πλησιάζει προς το μέρος μου...Πλησιάζει η στιγμή συνάντησης και η αγωνία μου κορυφώνεται...... Ένα αίσθημα ικανοποίησης με αγκαλιάζει καθώς αντικρίζω τα μάτια του ξένου.Και μετά σιωπή."

-Η διαφορετική χρονική στιγμή

" Περπατώ κατά μήκος της όχθης και στο βάθος διακρίνω μια ανθρώπινη φιγούρα να στέκει καταμεσής της γέφυρας...Η φιγούρα του μοιάζει αλλόκοτη..Φοβάμαι.. φεύγω."

-Η απογοήτευση- Η επιτυχής συνάντηση με ένα άλλο μέλος μη αναμενόμενο

" Περπατώ κατά μήκος της όχθης και στο βάθος διακρίνω δύο ανθρώπινες φιγούρες να στέκουν καταμεσής της γέφυρας..Παρατηρώ από μακριά και αισθάνομαι μεγαλύτερη μοναξιά καθώς οι δύο άγνωστοι ανταλλάσουν φιλικά χαμόγελα..Φεύγω απογοητευμένη.."

- Η διαφορετική περιοχή

"Περπατώ κατά μήκος της όχθης και το μόνο που διακρίνω είναι ψηλές πολυκατοικίες..Άλλες φτάνουν στην όχθη του ποταμού και άλλες δημιουργούν ένα δρόμο παράλληλα στο ποταμό..Δε κατάφερα να βρω καμία ανθρώπινη φιγούρα και επέστρεψα απογοητευμένη.."

Οδηγίες Δράσης: Συνάντηση στο ποταμό Μείλιχο

Με ποιον τρόπο θα οδηγηθείτε σε ένα από τα παρακάτω αποτελέσματα;

Δηλαδή:
-Στην επιτυχή συνάντηση
-Στην αποτυχία συνάντησης λόγω έλλειψης συντονισμού μέσα στο χρόνο
-Στην αποτυχία συνάντησης λόγω απογοήτευσης και τέλος
-Στην αποτυχία συνάντησης λόγω αποπροσανατολισμού και έλλειψης συντονισμού μέσα στο χώρο

Τέσσερις διαφορετικές εκβάσεις από κοινό σημείο έναρξης…

Προκειμένου να διαπιστώσετε τα αποτελέσματα της δράσης πρέπει να υπάρχουν δυο ή παραπάνω ήρωες που είναι διατεθειμένοι να συμμετάσχουν. Το επόμενο βήμα είναι να δώσουν με κάποιο τρόπο ραντεβού σε ένα σημείο του ποταμού Μείλιχου. Οι ήρωες θα κρατούν από μια βιντεοκάμερα και θα καταγράφουν τη πορεία τους και ότι κρίνουν άξιο καταγραφής… Θα περπατούν παράλληλα με τις όχθες του ποταμού και κατά προτίμηση σε αντίθετες πλευρές ώστε να υπάρξει κάποιο σημείο που θα μπορέσουν να βρεθούν από κοντά, που αυτός είναι και ο στόχος…

Υπάρχουν δυο εκδοχές για το πώς θα οριστεί η συνάντηση:

Η μια εκδοχή είναι να δοθεί ραντεβού σε συγκεκριμένη ώρα και μέρα…Οι ήρωες πρέπει να ξεκινήσουν από ένα οποιοδήποτε σημείο του ποταμού και να κατευθυνθούν προς το σημείο συνάντησης… Η πορεία που θα ακολουθήσουν για να βρεθούν στο σημείο συνάντησης δεν είναι συγκεκριμένη…Το αν θα καταφέρουν να συναντηθούν είναι το αποτέλεσμα της δράσης αυτής…
Η δεύτερη εκδοχή είναι να δοθεί ένα χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο θα εκτυλίσσεται η δράση… Για παράδειγμα μέσα σε συγκεκριμένες ώρες δηλαδή από της 5 μέχρι τις 7 το απόγευμα, κάθε μέρα για μία εβδομάδα, να δοκιμάζεται αυτή η δράση και να καταγράφεται η πορεία που ακολουθούν οι ήρωες και θα διαπιστωθεί αν τελικά μπορέσουν να συναντηθούν μεταξύ τους…

Τα αποτελέσματα εξαρτώνται κάθε φορά από τη διαφορετική προσέγγιση των ανθρώπων, μιας και κάθε άνθρωπος λειτουργεί και πράττει ανάλογα με τη προσωπικότητά του…

Labels: e.dimitropoulou_e.rembi

Eleni Dimitropoulou 01:19 1 COMMENTS

3.6.08

σωματική παρέμβαση










Στην διάρκεια του περιπάτου παρατηρήσαμε ότι κατά μήκος του ποταμού συναντάμε πολλά γκράφιτι είτε σε τοίχους είτε σε πέτρες. Με την ευκαιρία του οτι αυτήν την εποχή το ποτάμι είναι ξερό και θέλοντας να συνδυάσουμε τα γκράφιτι με τις κινήσεις που δημιουργούνται στο ποτάμι,θέτουμε ως επιφανεια αποτύπωσης το ίδιο το ποτάμι και τηνιδιαίτερη επιφάνεια που αυτό δημιουργεί.
Έτσι ο δημιουργός του γκράφιτι αφήνει τη σφραγίδα του όχι με την υπογραφή του αλλά αποτυπώνοντας την κίνηση που κάνει κάποιος στην προσπάθεια του να διασχίσει το ποτάμι και τα εμπόδια.
Μ ε αυτόν τον τρόπο τα γκράφιτι αποτελούν πλέον μέρος του περιβάλλοντος του ποταμού, ενώ ταυτόχρονα αναννεώνονται και αλλάζουν με την φυσική ροή του ποταμού όταν αυτό ξαναγεμίζει με νερό στην διάρκεια του χειμώνα.


Labels: vasilopoulou-tsopela

eleni tsopela 20:28 0 COMMENTS

Μείλιχος

Η περιπλάνηση, φέρνει το σώμα, μέσα σε και αντιμέτωπο με τον δομημένο χώρο, αόριστο και ορισμένο, όπου αόριστος είναι ο χώρος που περιέχονται η δυνητική ελευθερία/ελαστικότητα/Α-κτιστο, και ορισμένος είναι ο χώρος οπού περιέχονται οι εφαρμοσμένοι όροι/ανελαστικότητα/κτιστό.
Η παράμετρος εκείνη που οριστικοποιεί την δράση του σώματος στον χώρο, είναι η θεώρηση που έχει κάθε στιγμή ο χρήστης για τον ίδιο σε σχέση με τον χώρο (προβαλλόμενες επιθυμίες του χρήστη στο χώρο και εφαρμογές του αισθήματος ιδιοκτησίας σε αυτόν).
Ο σωματικός σχεδιασμός τότε, προκύπτει από την πρόκληση/σύγκρουση μεταξύ αορίστου και ορισμένου χώρου , όταν το σώμα δραστηριοποιείται ύστερα από συγκεκριμένη θεώρηση του χρήστη.
Στον Μείλιχο όπου τα όρια του ποταμού είναι συγχρόνως και διαχωριστικά όρια του ορισμένου δομημένου χώρου, στην κάθε όχθη του , και ο περιεχόμενος χώρος αποτελεί εμπόδιο που σε κάποιες θέσεις απλά υπερπηδείται, προτείνεται δράση κάλυψης του κενού ορίου/ποταμού και διαμόρφωσή του σε προορισμό, σε ένα χώρο , ένωσης.
Προτείνεται το γέμισμα όλων των προσβάσιμων τοποθεσιών του ποταμού με πλήθος κόσμου ώστε προσωρινά ο Μείλιχος να μετατραπεί σε χώρο εστίασης .


Labels: KMwraitis

Kwstas Mwraitis 18:20 0 COMMENTS

Σταματώ_Φωτογραφίζω_Σκαλί/Stop_Shoot_Step

Labels: KMwraitis, verbal_acts

Kwstas Mwraitis 18:04 0 COMMENTS

περπατημα κ αναγνωση

fotis-ioanna 15:28 0 COMMENTS

Diakoniaris_Drash me karotsakia_synexeia

Κατά μήκος της διαδρομής του Διακονιάρη υπάρχει μια σειρά από μεγάλα σούπερ μάρκετ, τα οποία εμφανίστηκαν λόγω της σταδιακής εμπορευματικοποίησης της περιοχής.

Η δράση γίνεται με αφορμή μια εικόνα που είδαμε κατά τη διάρκεια του πρώτου περπατήματος: παιδιά παίζουν με ένα καρότσι από σούπερ μάρκετ σε έναν λόφο από χώμα.

Στην διαδρομή υπάρχουν αυτή τη στιγμή αφημένα πολλά οικοδομικά υλικά που χρησιμοποιούνται στα έργα κάλυψης του ποταμού (είτε που θα αποτελέσουν κομμάτι της κατασκευής είτε συμμετέχουν στη διαδικασία αυτής).

Αυτά τα υλικά θα αποτελέσουν αντικείμενα συλλογής από μια ομάδα κατοίκων της περιοχής έτσι ώστε να διατηρηθούν κομμάτια της μνήμης της περιοχής, παράλληλα όμως: Ποια θα είναι η χρήση τους μετά τη συλλογή; Τα αντικείμενα αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στις προσφυγικές κατοικίες για να φτιάξουν μ’αυτά πρόχειρες κατασκευές, ως μια μορφή αντίδρασης στο έργο που πρόκειται να ολοκληρωθεί και τις αλλαγές που θα φέρει στην περιοχή αλλά και στην καθημερινότητα τους.

φράχτης φτιαγμένος από μεταλλικές πόρτες

Labels: e.karystinaiou_r.kouvara

ErnestinaKarystinaiou_RoulaKouvara 07:21 0 COMMENTS

2.6.08

Επέμβαση στο Μείλιχο

Ο Μείλιχος είναι ένας ποταμός ο οποίος χαρακτηρίζεται από την περιοδικότητά του και το γεγονός ότι χωρίζει μια αστική περιοχή στα δύο. Συνέπεια της συνύπαρξης ποταμού και αστικού ιστού είναι τα μονοπάτια που δημιουργούν οι κάτοικοι που τον διασχίζουν. Η συγκέντρωση των διαδοχικών ιχνών από τους κατοίκους δημιουργεί τα μονοπάτια ως σταθερά και «μόνιμα» ίχνη. Επιλέγουμε ως σημείο δράσης το σημείο συνάντησης της κοίτης του ποταμού και του μονοπατιού.
Έτσι στα σημεία αυτά, το χειμώνα υπάρχει συνεχής ροή του ποταμού ενώ το ίχνος (μονοπάτι) είναι ασυνεχές. Αντίθετα, το καλοκαίρι το ίχνος (μονοπάτι) είναι συνεχές ενώ η ροή όχι.
Οπότε ενώ το χειμώνα το ποτάμι διακόπτει τα ίχνη, με την επέμβαση αντιστρέφεται η διαδικασία και έτσι το καλοκαίρι η ροή του ποταμού «χτίζει» το μονοπάτι.
Χρόνος: θερινοί μήνες (δεν υπάρχει νερό)
Τόπος: σημείο συνάντησης της κοίτης του ποταμού και του μονοπατιού
Η δράση: περπατάμε κατά μήκος της κοίτης του ποταμού παράλληλα με την ροή (συμβολίζοντας το νερό) κουβαλώντας πέτρες τις οποίες τοποθετούμε στο σημείο συνάντησης του ποταμού με το μονοπάτι, χτίζοντας και τονίζοντας το μονοπάτι (σταθερό μόνιμο ίχνος)






τόπος δράσης-σημείο συνάντησης ποταμού μονοπατιού


σκίτσα δράσης


Labels: eirini_marina_polina

eirini vourlakou 21:46 0 COMMENTS

Δράσεις Στο Λιμάνι Της Πάτρας

Στο τρίτο περπάτημα που έγινε στο λιμάνι των Πατρών, ο χώρος που ορίζεται και εμπεριέχεται από την περίφραξη του λιμανιού οριοθετεί μια «νεκρή ζώνη» αποτροπής οποιασδήποτε ενέργειας από την μεριά των χρηστών. Δημιουργείται ένα οπτικά διαπερατό φράγμα (κάγκελα), που ενδεχομένως η διαπερατότητά του να εντείνει τη λειτουργία του χώρου ( look but don’ t touch) ως αποτρεπτικού και να προβάλλεται εντονότερα το διαφορετικό ιδιοκτησιακό καθεστώς που εσωκλείει, ώστε να περιοριστεί περαιτέρω η οποιαδήποτε πιθανή επιθυμία χρήσης του χώρου.

Η σωματική δράση προτείνει τον επανασχεδιασμό και επαναπροσδιορισμό του χώρου μέσα από την χρήση και τη δράση του σώματος κατά αυτή. Συνεπώς οι δράσεις καταλύουν το όριο δημιουργώντας μια συνέχεια.













Labels: m.triantafillidou_e.palaiologou_k.mwraitis

k.mwraitis__e.palaiologou_m.triantafillidou 14:21 2 COMMENTS

Περίπατος στο Μείλιχο





Το σκοινί συμβολίζει την προσπάθεια γεφύρωσης της απόστασης των δύο ανθρώπων, η οποία δυσχεραίνεται από ποικίλα εμπόδια. Οι δύο άνθρωποι πραγματοποιούν μια πορεία κατά την οποία δεν μπορούν να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλο. Το σκοινί αφήνει ένα ίχνος, το ίχνος της πορείας, το οποίο σηματοδοτεί το μόνο μέσο επικοινωνίας. Η διαδικασία που εξελίσσεται αναπαριστά το «διάλογο» που αναπτύσσεται μεταξύ των δύο ανθρώπων, με φόντο το φυσικό τοπίο.

Labels: n.karampini_v.mavridou

vana mavridou 11:50 0 COMMENTS

Nora Demjaha



Πρόταση για τη δράση στη περιοχή Μειλιχου

Σημείο :
Γωνία της οδού ...με έντονη κυκλοφορία


Ακολουθώ το ποταμό.
Θέλω να το βιώσω όλο, τον ήχο του, την εικόνα την υγρασία και τι μυρωδιά του.
Προσπαθώ να εστιάσω απομονώνοντας το από το περιβάλον κινητό και ακίνητο, ζωντανό η νεκρό, η έστω να μην χάσω την οπτική επαφή μαζί του.
Όλα αυτά σε ένα σημείο το πιο δύσκολο, το πιο εμπλεκόμενο...
Μπροστά από τον ποταμό στέκουνε κτίσματα, τα οχήματα τον διαχειζουν κάθετα. Με το θόρυβο τους παίρνουν το κάθε ίχνος του ήχου και το καυσαέριο τους εξαφανίζει την μυρωδιά του την υγρασία του αέρα.
Είναι σαν να αναζητά κανείς την ησυχία στο τσίρκο, ανάμεσα σε ακροβάτες, κλόουν, ελέφαντες, τύμπανα..
Υποθέτω πως δεν μου παραμένει άλλος τρόπος παρά να τα χωρέσω όλα αυτά τα στοιχεία –εμπόδια μαζί και να το νοιώσω, να δω την ομορφιά έτσι όπως είναι και προφανώς τότε να φανεί και το ποτάμι. Εξάλλου είναι ένα μικρό ποταμάκι που βρίσκεται στη Πάτρα...

Labels: nora.demjaha

Nora 06:03 0 COMMENTS

ΔΙΑΚΟΝΙΑΡΗΣ interview













ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ (απευθυνθηκαμε σε κατοικους της περιοχης με αυτο, οι απαντησεις που μας εδωσαν καταγραφονται στο video παραπανω)

Τι θυμαστε απο το ποταμι

Τι θυμαστε απο τις πλημμυρες
Πως επηρεαζει την περιοχη η μετατροπη του χωρου σε εργοταξιο
Πως θα επηρεασει η κατασκευη του δρομου την περιοχη

Τι θα θελατε να θυμαστε απο το ποταμι



Προτεινομενη δραση 1

Ασχολουμαστε με την τριπλη διασταση του ποταμου.
Το ποταμι γινετε αντιληπτο μεσα απο το παρελθον το παρον και το μελλον

το παρελθον :τις μνημες απο το ποταμι που χαθηκε
το παρον :το ποταμι ως εργοταξιο με τα βιωματα και τα αδιεξοδα που εχει
το μελλον :το ποταμι σαν δρομος ,καινουργια χρηση


Η δραση αφορα τη συμβολικη γεφυρωση αυτων των διαστασεων σε τρια σημεια οπου εχουμε την παρουσια χαρακτηριστικων απο την καθε φαση (νερο,εργοταξιο,δρομος) και την εξισορροπηση των φασεων αυτων (παρελθον ,παρον,μελλον) μεσω της κινησης της ζυγαριας (τραμπαλας).



Προτεινομενη δραση 2

Απο τις συνεντευξεις παιρνουμε καποιες λεξεις κλειδια που σηματοδοτουν την κατασταση αυτη και τις αναπαριστουμε με εικονα ηχο και video στην περιοχη.
Ισως εικονα και ηχο απο το ποταμι και το δρομο και αναπαρασταση αυτων στο σημειο που γινονται τα εργα.

Labels: m.drakouli _i.tziantzi

iwanna Tz 00:04 1 COMMENTS

1.6.08

εξέλιξη της δράσης



Ο χώρος ανάμεσα στα κάγκελα του λιμανιού και στις γραμμές του τρένου κατα κύριο λόγο είναι ένας δύσχρηστος χώρος.

Παρ'όλο που είναι για να μή χρησιμοποιείται, σε κάποια σημεία του υπάρχουν πλάκες, προφανώς τοποθετημένες από αυτούς που θέλησαν να τον περπατήσουν.

Επιλέγουμε μια χρήση που απαιτεί χρόνο σε αντίφαση με τις συνθήκες που επικρατούν.

Labels: PERIMPLAZONES

danah manolesou 22:51 0 COMMENTS

Photobucket
hanging beds along the port fence (work in progress)

Labels: d.giannisis-p.kouros

panos kouros 16:11 0 COMMENTS

EΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
WORKSHOP

  • about
  • interview
  • walk 1
  • walk 2
  • walk 3
  • walk 4-5
  • discuss walks 1-3
  • walk action videos wiki
  • walk documentation

MAΘΗΜΑ
COURSE

  • the_walks
  • discuss_walks
  • instructions
  • see_this
  • hear_this
  • verbal_acts

MAΘΗΜΑ: ΕΡΓΑ
COURSE: PROJECTS

  • d.aidoni_l.anagnwstou_m.biza
  • e.karystinaiou_r.kouvara
  • eirini_marina_polina
  • x.vathi_n.kakali
  • KMwraitis
  • nora.demjaha

  • e.dimitropoulou_e.rembi
  • n.karampini_v.mavridou
  • PERIMPLAZONES
  • m.kanaki_k.leontiadou
  • m.triantafillidou_e.palaiologou_k.mwraitis
  • koukis_paneta_syriou
  • m.drakouli _i.tziantzi
  • vasilopoulou-tsopela

ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ
LECTURE REFERENCES

  • DEL.ICIO.US/KOUROS

ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ
TEXTS

  • KEIMENA MAΘΗΜΑΤΟΣ
  • THE QUESTION OF "PUBLIC SPACE"
  • PUBLIC ART AS PUBLICITY
  • ΨΥΧΟΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
  • Frequently Asked Questions about the Public Domain
  • ΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΟ: Η ΔΡΑΣΗ ΩΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ...

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
PARALLEL ΙNTERVENTIONS

  • vanda.chalyvopoulou
  • kostas.daflos
  • nikos.kazeros
  • panos.kouros
  • d.giannisis-p.kouros

Α-ΚΤΙΣΤΟ & ΜΑΘΗΜΑΤΑ
UN-BUILT & COURSES

  • Α-ΚΤΙΣΤΟ
  • ΗΡΙΔΑΝΟΣ
  • ENTROPIC GARDENS
  • ARS_HISTORIA
  • PHOTOSHOP THEORY
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΚΤΙΣΤΟ: ΤΟΠΙΚΕΣ ΟΥΤΟΠΙΕΣ & ΑΣΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΕΣ

ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
LINKS-LABORATORY FOR VISUAL ARTS

  • CONSTRUCTING THE PUBLIC SPHERE (2007)
  • ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ (2006-07)
  • ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΕ ΑΟΡΙΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ (2006-07)
  • ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ (2006-07)
  • ΜΝΗΜΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ (2005-06)
  • A COLLECTIVE MNEMONIC CONSTRUCTION (2005-06)

AΡΧΕΙΟ

  • 02/03/2008 - 09/03/2008
  • 09/03/2008 - 16/03/2008
  • 16/03/2008 - 23/03/2008
  • 23/03/2008 - 30/03/2008
  • 30/03/2008 - 06/04/2008
  • 06/04/2008 - 13/04/2008
  • 13/04/2008 - 20/04/2008
  • 20/04/2008 - 27/04/2008
  • 27/04/2008 - 04/05/2008
  • 04/05/2008 - 11/05/2008
  • 11/05/2008 - 18/05/2008
  • 18/05/2008 - 25/05/2008
  • 25/05/2008 - 01/06/2008
  • 01/06/2008 - 08/06/2008
  • 08/06/2008 - 15/06/2008
  • 15/06/2008 - 22/06/2008
  • 22/06/2008 - 29/06/2008
  • 29/06/2008 - 06/07/2008
  • 06/07/2008 - 13/07/2008
  • 13/07/2008 - 20/07/2008
  • 28/09/2008 - 05/10/2008