ΠΕΡΠΑΤΩ:
ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ


walk:
somatic | city reframing
somatic city | reframing

laboratory for visual arts | department of architecture | university of patras


see map

1.7.08

ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ 1ο:

Ξεκινήσαμε να περπατάμε κατά μήκος του ποταμού Μείλιχου χωρίς να έχουμε μια καθορισμένη διαδρομή, παρατηρώντας τις δράσεις που συμβαίνουν γύρω από το ποτάμι και τις κινήσεις που χρειάζεται να κάνει κάποιος για να το διασχίσει ή να το παρακάμψει.Δημιουργήθηκε έτσι μια ενδιαφέρουσα εμπειρία και κίνηση άλλοτε μέσα στην κοίτη του ποταμού κάτω από γέφυρες ή ενδιάμεσα από φυτά και άλλοτε από απόσταση ακολουθώντας τη διαδρομή πλάι του.Όλη αυτή η διαδικασία κίνησης γινόταν είτε παρατηρώντας τις δικές μας κινήσεις είτε παρατηρώντας τις κινήσεις των άλλων ομάδων.Τελικά παρατηρήσαμε ότι ο ποταμός έμμεσα λειτουργεί ως οδηγός για μια διαδρομή αφού στην ουσία αυτός καθορίζει τις πορείες που μπορούν να πραγματοποιηθούν. Αυτό που μας κέντρισε το ενδιαφέρον είναι οι ενέργειες που γίνονται στο κέντρο του ποταμού και το πως αυτές μπορούν να αποτυπωθούν στο ίδιο το ποτάμι.


ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ 2ο:

Η δεύτερη δράση περπατήματος κατα μήκος του ποταμού Διακονιάρη εξελίχθηκε σε δυο φάσεις.Αρχικά πειραματιστήκαμε στους διαδρόμους του σουπερ μαρκετ τους οποίους και τους θέσαμε ως αστικούς δρόμους.Έτσι, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε πως με την κίνηση ή τη στάση μας μπορούμε να επηρεάσουμε την κίνηση αυτών των διαδρόμων.Κάνοντας ένα κύκλο παρατηρήσαμε τις διάφορες αντιδράσεις των πελατών για τους οποίους πολλές φορές αποτελούσαμε εμπόδιο στην κίνηση τους.Στην συνέχεια ακολουθήσαμε για ακόμα μια φορά το ποτάμι συναντώντας διάφορα εμπόδια καθώς εκεί πραγματοποιούνται έργα.Οι σιδηροδρομικές γραμμές και τα διάφορα οχήματα- μηχανήματα αποτελούσαν ένα είδος παιχνιδιού και έδωσαν ένα διαφορετικό νόημα στο περπάτημα μας.Τα έργα που πραγματοποιούνταν διέγραφαν κατά κάποιο τρόπο την πορεία του ποταμού.


ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ 3ο:

Η τρίτη δράση του περπατήματος εξελίχθηκε κατά μήκος των γραμμών του τρένου και συγκεκριμένα των γραμμών στην περιοχή του λιμανιού.Αρχικά περπατήσαμε πάνω στις γραμμές ως μια ομάδα ακολουθώντας ο ένας τον άλλον.Δεν παρατηρήσαμε κάποια ιδιαίτερη δράση ανάμεσα στα μέλη της ομάδας αφού και η ώρα δεν το επέτρεπε .Ενδιαφέρον παρουσίαζε η μορφολογία του εδάφους καθώς δεν ήταν ομαλό λόγω των γραμμών και δημιουργούσε εμπόδια τα οποία καθόριζαν και άλλαζαν τις κινήσεις μας.Έτσι και αλλιώς λόγω της ώρας ήταν σκοτεινά επομένως ασυνείδητα οι γραμμές και τα βήματα μας απορροφούσαν τη μεγαλύτερη προσοχή.Όταν χωριστήκαμε σε δυο ομάδες ακολουθήσαμε την ομάδα στο χώρο του λιμανιού όπου εκεί οι κινήσεις μας είχαν μεγαλύτερη ελευθερία και ενδιαφέρον.Ακολουθήσαμε πορείες τις οποίες όριζε το ενδιαφέρον μας για κάποιοα σημεία του λιμανιού που παρουσίαζαν κάποια ιδιαίτερότητα π.χ μηχανήματα,άχρηστα υλικά κ.α

ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ 4ο:

Η τελευταία δράση περπατήματος πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Πάτρας με βασική ιδέα την ανάγνωση "αγαπημένων αποσπασμάτων" στο δεύτερο άτομο της ομάδας μας ακολουθώντας μια πορεία μέσα σε στοές.Κρατώντας και τα δύο μέλη της ομάδας ένα βιβλίο και διαβάζοντας, πότε η μία και πότε η άλλη ακολουθήσαμε τη διαδρομή και προσπαθήσαμε να παρατηρήσουμε και να καταγράψουμε τις αντιδράσεις των περαστικών.Αρκετοί αναρωτήθηκαν το λόγο της δραστηριότητας μας αυτής κάνοντας μας διάφορες ερωτήσεις.Άλλοι εξέφραζαν την περιέργειά τους με μορφασμούς ή απλά γελώντας.Κατα τη διάρκεια της δράσης αυτής το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε σε δύο σημεία.Από τη μια προσπαθούσαμε να καταλάβουμε το κείμενο του άλλου και να κατανοήσουμε το γιατί του αρέσει, και από την άλλη παρατηρούσαμε διαρκώς τις γύρω αντιδράσεις των άλλων.

Labels: discuss_walks

eleni tsopela 15:55

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

EΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
WORKSHOP

  • about
  • interview
  • walk 1
  • walk 2
  • walk 3
  • walk 4-5
  • discuss walks 1-3
  • walk action videos wiki
  • walk documentation

MAΘΗΜΑ
COURSE

  • the_walks
  • discuss_walks
  • instructions
  • see_this
  • hear_this
  • verbal_acts

MAΘΗΜΑ: ΕΡΓΑ
COURSE: PROJECTS

  • d.aidoni_l.anagnwstou_m.biza
  • e.karystinaiou_r.kouvara
  • eirini_marina_polina
  • x.vathi_n.kakali
  • KMwraitis
  • nora.demjaha

  • e.dimitropoulou_e.rembi
  • n.karampini_v.mavridou
  • PERIMPLAZONES
  • m.kanaki_k.leontiadou
  • m.triantafillidou_e.palaiologou_k.mwraitis
  • koukis_paneta_syriou
  • m.drakouli _i.tziantzi
  • vasilopoulou-tsopela

ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ
LECTURE REFERENCES

  • DEL.ICIO.US/KOUROS

ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ
TEXTS

  • KEIMENA MAΘΗΜΑΤΟΣ
  • THE QUESTION OF "PUBLIC SPACE"
  • PUBLIC ART AS PUBLICITY
  • ΨΥΧΟΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
  • Frequently Asked Questions about the Public Domain
  • ΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΟ: Η ΔΡΑΣΗ ΩΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ...

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
PARALLEL ΙNTERVENTIONS

  • vanda.chalyvopoulou
  • kostas.daflos
  • nikos.kazeros
  • panos.kouros
  • d.giannisis-p.kouros

Α-ΚΤΙΣΤΟ & ΜΑΘΗΜΑΤΑ
UN-BUILT & COURSES

  • Α-ΚΤΙΣΤΟ
  • ΗΡΙΔΑΝΟΣ
  • ENTROPIC GARDENS
  • ARS_HISTORIA
  • PHOTOSHOP THEORY
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΚΤΙΣΤΟ: ΤΟΠΙΚΕΣ ΟΥΤΟΠΙΕΣ & ΑΣΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΕΣ

ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
LINKS-LABORATORY FOR VISUAL ARTS

  • CONSTRUCTING THE PUBLIC SPHERE (2007)
  • ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ (2006-07)
  • ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΕ ΑΟΡΙΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ (2006-07)
  • ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ (2006-07)
  • ΜΝΗΜΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ (2005-06)
  • A COLLECTIVE MNEMONIC CONSTRUCTION (2005-06)

AΡΧΕΙΟ

  • 02/03/2008 - 09/03/2008
  • 09/03/2008 - 16/03/2008
  • 16/03/2008 - 23/03/2008
  • 23/03/2008 - 30/03/2008
  • 30/03/2008 - 06/04/2008
  • 06/04/2008 - 13/04/2008
  • 13/04/2008 - 20/04/2008
  • 20/04/2008 - 27/04/2008
  • 27/04/2008 - 04/05/2008
  • 04/05/2008 - 11/05/2008
  • 11/05/2008 - 18/05/2008
  • 18/05/2008 - 25/05/2008
  • 25/05/2008 - 01/06/2008
  • 01/06/2008 - 08/06/2008
  • 08/06/2008 - 15/06/2008
  • 15/06/2008 - 22/06/2008
  • 22/06/2008 - 29/06/2008
  • 29/06/2008 - 06/07/2008
  • 06/07/2008 - 13/07/2008
  • 13/07/2008 - 20/07/2008
  • 28/09/2008 - 05/10/2008